Chat with us, powered by LiveChat

Ledig stilling: Digital markedsfører

Har du ambisjoner om å bli best innen digital markedsføring?

Vi vokser raskt, og nå trenger vi deg til å bli med å bygge Leadcom til noe stort som 4. medlem på laget.

Kjære fremtidige kollega,

Ser du også bare på reklamen når du scroller gjennom Instagram eller blar gjennom et blad? Screenshotter du gode annonser, landingssider og oppfølgingssekvenser og legger dem i swipefilen din? Analyserer du dine egne kjøpsreiser for å finne ut hvordan du ble overbevist til å kjøpe?

Fy søren, du er rar hvis du svarte ja på spørsmålene over!

Men det er bra!

Vi liker rare folk, fordi man får ikke til ekstraordinære ting ved å være vanlig.

Vi er et ungt og voksende markedsføringsbyrå med store ambisjoner, og er nå på jakt etter en sulten digital markedsfører som vil være med å bygge et fantastisk selskap…

Å jobbe i Leadcom betyr én ting;

Uansett hva jobben din går ut på, ser du hver dag, hvert prosjekt og hver feil som en mulighet til å utvikle deg selv og bli bedre på alle mulige måter.

Som fjerde medlem på laget vil du ha muligheten til å spille en ekstremt viktig rolle i utviklingen av selskapet.

I starten vil du få jobbe med veldig mye forskjellig innen digital markedsføring.

Hovedmålet ditt vil enkelt og greit være å generere resultater for kunder. Med resultater så mener vi ikke impressions, trafikk og likes, men at kunden knuser sine forretningsmål og lykkes.

Vi har ekstremt høye forventninger, og om du blir valgt ut er det fordi du tenker stort, er ydmyk, har en umettelig sult for utvikling og har verdi å tilføre.

Det betyr at selv om stillingen din går ut på digital markedsføring, vil vi gjerne involvere deg i viktige beslutninger angående selskapets retning og business strategi.

Du vil være med å bygge selskapet fra en tidlig fase, og ha muligheten til å gjøre et stort bidrag til veksten, noe som selvfølgelig vil bli sjenerøst belønnet.

Kjære fremtidige kollega,

Ser du også bare på reklamen når du scroller gjennom Instagram eller blar gjennom et blad? Screenshotter du gode annonser, landingssider og oppfølgingssekvenser og legger dem i swipefilen din? Analyserer du dine egne kjøpsreiser for å finne ut hvordan du ble overbevist til å kjøpe?

Fy søren, du er rar hvis du svarte ja på spørsmålene over!

Men det er bra!

Vi liker rare folk, fordi man får ikke til ekstraordinære ting ved å være vanlig.

Vi er et ungt og voksende markedsføringsbyrå med store ambisjoner, og er nå på jakt etter en sulten digital markedsfører som vil være med å bygge et fantastisk selskap…

Å jobbe i Leadcom betyr én ting;

Uansett hva jobben din går ut på, ser du hver dag, hvert prosjekt og hver feil som en mulighet til å utvikle deg selv og bli bedre på alle mulige måter.

Som fjerde medlem på laget vil du ha muligheten til å spille en ekstremt viktig rolle i utviklingen av selskapet.

I starten kommer vi til å lære deg alt vi kan, og du vil få jobbe med veldig mye forskjellig innen digital markedsføring.

Hovedmålet ditt vil enkelt og greit være å generere resultater for kunder. Med resultater så mener vi ikke impressions, trafikk og likes, men at kunden knuser sine forretningsmål og lykkes.

Vi har ekstremt høye forventninger, og om du blir valgt ut er det fordi du tenker stort, er ydmyk, har en umettelig sult for utvikling og har verdi å tilføre.

Det betyr at selv om stillingen din går ut på digital markedsføring, vil vi gjerne involvere deg i viktige beslutninger angående selskapets retning og business strategi.

Du vil være med å bygge selskapet fra en tidlig fase, og ha muligheten til å gjøre et stort bidrag til veksten, noe som selvfølgelig vil bli sjenerøst belønnet.

Vår story

Hvorfor vi ikke burde lykkes…

Her fikk Petter Stordalen æren av å møte oss! Nei da… Jo da… Nei da…. Nei. Fra venstre til høyre: Maksim Polupanov, Bendik Eide Anskau, Petter Stordalen og Eldin Dalipagic.

Slik startet vi…

Jeg (Maksim) og Bendik startet selskapet i februar 2018, noen måneder etter at vi var ferdig på videregående skole.

Vi vandret rundt i Oslo og gikk innom hver eneste bedrift vi fant for å prøve å pitche dem markedsføringstjenester.

Du kan kanskje gjette at det ikke gikk så bra. Vi fikk avslag etter avslag.

Vi hadde lite erfaring, ingen utdannelse, nok penger til å overleve (så vidt), og ingen mentorer som kunne hjelpe oss. 

Vi sugde, enkelt og greit. 

Vi hadde ingen grunn til å lykkes.

Men vi ga ikke opp. Vi analyserte hvert avslag for å trekke ut lærdom.

Etter å ha gått innom sånn ca. en tredjedel av alle lokale bedriftene i Oslo, var vi gode nok til at vi fikk vår første kunde.

Et par måneder fremover, og vi hadde 7 kunder i ulike bransjer.

En av disse kundene var en tannlegeklinikk.

Da vi startet samarbeidet hadde klinikken nettopp mistet én tannlege, og den andre tannlegen jobbet deltid fordi de ikke hadde nok pasienter på grunn av den store konkurransen i Oslo.

Gjennom det vi hadde lært om digital markedsføring på nettet, hjalp vi dem med å få over 1800 nye pasienter på kun 6 måneder!

Dette resulterte i nesten 3 000 000 NOK i omsetning for klinikken.

De har nå gått fra 1 deltidsansatt tannlege til 3 fulltidsansatte tannleger, og jobber med å bygge 2 nye behandlingsrom.

Vi innså hvor stor impact vi kunne ha på en tannklinikk, og tok en strategisk beslutning om å avslutte samarbeid med andre kunder slik at vi kunne rette all fokuset vårt på tannlegebransjen inntil videre.

Nå er vi her

Jeg skal være helt åpen med våre tall og mål, slik at du får et innblikk i hvordan det går med selskapet.

I mars 2019 solgte vi for 119 490 NOK, i april 206 500 NOK og 435 330 NOK i mai.

Vi har begynt å vokse helt OK, men vi er fortsatt knøttsmå i forhold til hva som er mulig, og hva ambisjonene våre er.

Hva betyr dette for deg?

Det betyr at du er med så å si helt fra begynnelsen. Du vil ha muligheten til å ha en veldig stor innvirking på utviklingen av selskapet. Du vil få erfaring med å bygge et stort selskap nesten fra grunnen av.

Det kortsiktige målet vårt er ligge på 1 500 000 NOK månedlig omsetning før 1. januar 2020. For å nå dette målet må vi vokse litt raskere, og det er nettopp her du kommer inn.

Selv om fokuset til selskapet har vært på tannlegebransjen, har vi begynt å få forespørsler fra selskaper i mange ulike bransjer på grunn av resultatene vi har skapt for kundene våre.

I tillegg til dette må vi behandle selve byrået som en kunde og markedsføre oss selv både for å få kunder, og kanskje enda viktigere – tiltrekke talentfulle kolleger. 

Akkurat nå har vi en del prosjekter som er satt på vent på grunn av manglende kapasitet. Her trenger vi din hjelp.

Leadcom om 5 år

Langsiktig vil vi ekspandere til flere bransjer og enkelt og greit bygge det beste byrået i Norge.

Å bli best er et dristig mål, men når vi først skal spille, så spiller vi for førsteplass. Hva er vitsen i å gå for noe annet?

Men hva betyr det å være best?

For oss betyr det at vi skaper de beste resultatene for våre kunder.

Vi skal være det byrået som hjelper flest ambisiøse mennesker med å bygge fantastiske selskap og oppnå drømmene deres. Det oppnår vi ved å ha et…

Drømmelag

For å skape de beste resultatene må vi både tiltrekke og utvikle de beste menneskene. Målet vårt er å skape en arbeidsplass som produserer flere stjernespillere enn noe annet selskap i Norge.

Vår versjon av en fantastisk arbeidsplass inkluderer ikke nødvendigvis dyre lunsjer, fancy kontorer og store fester. Vår versjon av en fantastisk arbeidsplass er et elite-team som sammen strever mot et ambisiøst og meningsfullt mål. Det er i et slikt team man lærer mest, presterer best, utvikler seg mest og har det mest moro.

Det å være med i et drømmelag er ikke for alle, og det er helt greit. Mange ønsker en rolig og kort arbeidsdag uten like mye press på prestasjon. Vår modell fungerer best for mennesker som strever etter å være best i det de gjør, og ønsker å jobbe i et høytpresterende team der alle forventer kun det aller beste av hverandre.

Vår kultur

Hvordan er det å jobbe her?

1) Kontinuerlig læring og utvikling

“Ikke vær redd for å feile, vær redd for å ikke bli bedre fort nok,” sier vi ofte i Leadcom.

Her vil en god del av tiden din bli brukt på å lære og forbedre deg, ikke bare utføre arbeidsoppgaver. Ca. 15% av arbeidstiden din burde settes av til å lære og utvikle deg selv faglig.

I tillegg har vi jevnlige masterminds der vi deler ny verdifull kunnskap og gir hverandre ærlig feedback for å akselerere vår kollektive utvikling.

Søndagsmastermind

  • Vi går gjennom ukesmålene fra uken som har vært. Hvordan kunne vi fått til mer? Hadde vi riktig mål til å begynne med? Ligger fokuset vårt på riktig sted?
  • Vi snakker strategi og setter mål for neste uke.
  • Vi gir hverandre ærlig “stopp, start, fortsett” feedback. Det vil si: Hva gjør vi dårlig som vi burde vi stoppe med? Hva burde vi starte med som vil gjøre at vi presterer bedre? Hva gjør vi bra som vi burde fortsette med?
  • Vi deler de viktigste tingene som vi lærte i løpet av uken med hverandre.

Markedsføringsmastermind
For å begeistre kundene våre med fantastiske resultater, må vi åpenbart være ekstremt gode i markedsføring. Derfor har vi en egen mastermind kun med dette som formål.

Her deler vi de viktigste tingene vi har lært innen markedsføring fra bøker, artikler eller tester som vi har utført. Det har også vært ekstremt lærerikt å ta med caser eller eksempler på god markedsføring og legge frem en analyse av hva som gjør at det funker.

Daglig refleksjonstid
Det å ha en journal har vært en av de tingene som har akselerert læringen vår mest. I slutten av hver arbeidsdag stiller vi oss selv disse spørsmålene, og noterer svarene i journalen.

  • Hvilke viktige ting fikk jeg til i dag?
  • Hva var de viktigste tingene jeg lærte i dag?
  • Hva kan jeg gjøre bedre til i morgen?
  • Hva må jeg få til i morgen for å oppnå ukesmålene mine?

Når du begynner i Leadcom kan du få en veldig fin bok som du kan skrive journal i. (Ikke sponset av Montblanc… enda.)

Mastermindsene og journalføringen er selvfølgelig valgfritt, men dersom du virkelig er sulten på å lære, regner vi med at du er ivrig på å være med å gjøre disse tingene.

Og hvis du kommer på noe bedre vi kan gjøre for å forbedre oss raskere, så gjør vi det i stedet.

2) Obsessivt fokus på kunden

Å hjelpe ambisiøse mennesker med å bygge selskaper som skaper verdi for hele samfunnet er grunnen til at Leadcom eksisterer. Dette kommer alltid først. Ingenting er viktigere.

Alt vi gjør, gjør vi med kunden i bakhode. Mest mulig verdi skapt for kunden er alltid det vi optimaliserer for.

Vi gjør alltid det som er best for kunden selv hvis det innebærer et kortsiktig tap for oss. 

Vi skal alltid overlevere og gjøre mer enn det som er forventet av oss for at kunden skal lykkes. 

Når kunden er strålende fornøyd, gir vi oss selv en liten klapp på skulderen og begynner å legge planer for hvordan vi kan levere enda bedre resultater.

3) Et team som bygger deg opp

Alle vil samme sted
Du har sikkert hørt tusen ganger at du er resultatet av de 5 menneskene du tilbringer mest tid med.

Det er fordi det er veldig sant, og sannheten er at de fleste kommer til å tilbringe mesteparten av sitt våkne liv på jobb. Dermed er det essensielt å ha motiverte, lidenskapelige og oppmuntrende kolleger rundt deg.

Her vil du være omringet av en intens gruppe med folk som vil samme sted som deg, nemlig toppen.

Utfordrer deg til å bli bedre
Vi ønsker å se hverandre lykkes. Derfor prøver vi alltid å opprettholde skyhøye standarder for prestasjon, og utfordrer hverandre kontinuerlig til å møte disse standardene.  

Dersom du blir valgt ut, er det fordi vi har troen på deg, og vi kommer derfor til å utfordre og pushe deg til å bli bedre på samme måte.

Kontinuerlig og brutalt ærlig feedback
Vi gjør hverandre en tjeneste ved å gi kontinuerlig og 100% ærlig feedback. Det kan være ukomfortabelt, men hvis vi blir bedre av det, er det verdt det.

I Leadcom er du obligert til å si ifra om du ser forbedringspotensiale i noen, uansett hvor i “rangstigen” du og vedkommende befinner seg.

4) Stort ansvar og mye frihet

“It doesn’t make sense to hire smart people and tell them what to do; we hire smart people so they can tell us what to do.” – Steve Jobs

Ansvar og innflytelse
Når du begynner, kommer du til å bli kasta rett ut i kundeprosjekter, og vil dermed ha en veldig viktig rolle i selskapet med mye ansvar.

Om du blir med på laget er det delvis fordi du er smart. Dermed kommer vi til å ønske å få din input og inkludere deg i brainstorming sessions rundt andre viktige ting enn markedsføring som må gjøres for å bygge et lite start-up til et stort selskap.

På denne måten vil du lære enda mer og få en mer helhetlig forståelse for business, noe som igjen kommer til å gjøre deg bedre i markedsføring.

Fleksibilitet
Vi jobber ofte best når vi er sammen, men i bunn og grunn har det ingenting å si hvor, når eller hvor lenge du jobber. Det eneste som har noe å si er hvordan du bidrar til det kollektivet resultatet som hele teamet produserer.

5) Vi har det gøy!

Vi er besatt med å overlevere for kundene våre, kontinuerlig bli bedre, og setter ekstremt høye forventninger til oss selv og hverandre.

Samtidig prøver vi å ikke ta oss selv for seriøst, og glemmer ikke å ha det gøy i prosessen.

Til syvende og sist, er selve reisen den største belønningen!

Har du det som skal til?

Hvem vi er ute etter…

Ambisiøs og hardtarbeidendre

Du drømmer stort. Arbeidsmoralen og fokuset ditt er på linje med størrelsen på drømmene dine. Du har et ønske om å bli best, og forstår at det krever at du legger inn mer innsats enn alle andre.

Lidenskapelig

Du elsker det du gjør, og tar stolthet i en godt utført jobb. Du jobber ikke fordi du må, men fordi du synes det er gøy. Du inspirerer alle rundt deg med ditt brennende ønske om å bli bedre.

Ydmyk og sulten på å lære

Du suger opp kunnskap som en svamp. Du innser at du aldri kan bli fullstendig utlært, og du har ekstremt mye å lære fra alle situasjoner og mennesker. Samtidig er du sikker på dine evner og har en udødelig tro på deg selv.

Smart

Toppkarakterer er bra, men det er ikke det vi snakker om her. Utdannelse er ikke en gang et krav. Det vi ser etter er at du tar ting fort og ser sammenhengen mellom ting. Når det kommer til markedsføring og business, har du evnen til å se både det store bildet og de små detaljene, og sammenhengen mellom de. Du klarer å løse problemer og tenker kreativt. Du stiller spørsmål til alt og bryter ned ting til de elementære sannhetene for å resonnere videre derfra.

Lagspiller

Du setter laget foran deg selv, og gjør det som skal til for å maksimere det kollektivet resultatet. Her er det ikke plass for “geniale drittsekker”. Du deler informasjon og kunnskap, og ønsker inderlig å se andre folk lykkes. Du gjør alle rundt deg bedre og bygger opp teamet som en helhet.

Modig

Du tør å stå for det du mener og unngår ikke konflikt selv om det kan være ukomfortabelt. Du tør å være 100% ærlig og gir åpen tilbakemelding til dine kolleger, da du forstår at dette er det beste for både dem og hele selskapet.

Integritet

Du er ærlig, autentisk og upolitisk. Du innrømmer egne feil åpent. Du behandler alle med respekt. Du vil det beste for andre.

Effektiv

Du har gjennomføringskraft og får til store mengder med viktig arbeid. Du har evnen til å skille mellom støy og aktiviteter som står for mesteparten av resultatene.

 

Din rolle er essensiell

Digital markedsfører

Du vil hoppe rett ut i kundeprosjekter og ha ansvaret for å produsere resultater for kunder. Dette er den grunnleggende og kanskje viktigste aktiviteten i selskapet.

Du vil selvfølgelig få opplæring, samt en anbefalt læringsplan for videre utvikling.

Vi behandler også selve byrået som en kunde, så du vil også få jobbe med markedsføring av Leadcom.

Vi trenger deg til å gjøre dette nå, men det er som sagt ikke hele stillingen din. Som ansatt nummer 4 vil du være involvert i å ta strategiske beslutninger og være med å vokse selskapet.

Du vil starte som en generalist som gjør mye forskjellig, og etterhvert som vi vokser vil du kunne ha muligheten til å spesialisere deg innenfor et område eller innta en lederstilling, basert på dine ønsker og talenter.

Kvalifikasjoner:

  • Du bør kunne skrive gode salgstekster
  • Du bør ha god forståelse for markedsførings-/salgspsykologi
  • Du bør kunne skape resultater med Google Ads
  • Du bør kunne skape resultater med SEO
  • Du bør ha et øye for design

Arbeidsoppgaver:

1) Legge strategi og utvikle konsept

    • Analysere situasjonen og forretningsmålene til kunden.
    • Sette mål for markedsføringsaktivitetene.
    • Legge en konkret plan og utvikle ulike creative-konsepter for å oppnå målene.

2) Koordinere kampanjer

    • Koordinere med fotograf, videograf og account manager slik at du får det du trenger til å kjøre ut planen din.

3) Starte nye kampanjer

    • Sette opp og skrive annonser.
    • Sette opp og skrive landingssider.
    • Kjøre annonser på ulike plattformer: Facebook, Instagram, Snapchat, Google.

4) Manage og optimalisere kampanjer

    • A/B teste og optimalisere landingssider.
    • A/B teste og optimalisere annonsetekst, video og bilder.
    • A/B Teste og optimalisere målretting av annonser.
    • Trekke ut og dokumentere lærdom fra tester.

5) Sette opp nettsider og gjøre SEO

    • Koordinere med fotograf, videograf og account manager i forhold til hva du trenger.

6) Utvikling

    • Gjøre research på hvordan vi kan skape enda bedre resultater for kunder.
    • Utvikle deg selv faglig.
    • Bidra til videreutviklingen av våre tjenester.

Fint om din sterke side er Google Ads og SEO. Vår styrke er Facebook ads, salgsprosesser og markedsføringspsykologi, så det kan vi prøve å lære deg.

Om du mangler noe på denne listen, men gjør opp for det ved å være villig til å strekke deg ekstremt langt for å lære det, så kan vi kanskje få det til funke.

Vi vet ikke det vi ikke vet – kanskje vi trenger noe som vi ikke har skrevet her? Informer oss gjerne.

Klar for å starte?

Her er neste steg…

1) Søknad

Fyll ut skjemaet nederst på siden og send oss en søknad. Vi gleder oss til å lese pitchen din!

2) Omvendt intervju

Før vi i det hele tatt begynner å evaluere om vi ønsker å ha deg med på laget, vil vi at du skal evaluere oss, og bestemme deg for om dette er en god arbeidsplass for deg eller ikke. Derfor kjører vi først et omvendt intervju der du stiller alle spørsmålene.

3) Case

Du får en oppgave der du skal komme opp med en løsning på et ekte problem for en ekte bedrift. Her kan du briljere og imponere oss med dine markedsføringsskills!

4) Dybde-intervju

I det siste intervjuet ønsker vi å bli ordentlig godt kjent. Her kommer vi til å stille deg en rekke spørsmål som virkelig går dypt for å finne ut om vi er en god match for hverandre. 

 

Søk i dag

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Søknadsfrist: 19.06

Det haster å fylle stillingen. Det er mulig at vi tar ned stillingsannonsen før søknadsfristen har utløpt. Vi starter rekrutteringssamtalene fortløpende, og anbefaler derfor å sende inn en søknad så snart som mulig.

Copyright © 2019 Leadcom AS.